חיפוש
חיפוש

בואו להתנדב אצלנו!

 

מתוך כתבה ב"הארץ"

מי אנחנו?

"אי אפשר להתכונן ללידת פג. עברתי בגיל 28 היריון טראומתי עם בתי הבכורה. היא נולדה כנגד כל הסיכויים בשבוע ה-29 פגה במשקל 768 גרם ובמשך שלושה חודשים בתי היתה בפגיה בבית החולים איכילוב. היא היתה באינקובטור והיה אסור לי להוציא אותה ולגעת בה. זה פקח את עיני לעולם שלא הכרתי", מספרת רומי שחורי, בת 41 ,המתנדבת בעמותת לה"ב מאז 2009 ומכהנת בה כמנכ"לית מאז מינואר 2016" .הסתייעתי אז בעמותת לה"ב – העמותה למען הפגים בישראל, שנתנו לי מידע עוד בשלב ההיריון תמכו וחיזקו אותי. הם סייעו לנו גם כשבתי השתחררה מהפגייה. היה ברור לי כשיצאתי מבית החולים, שאני אתנדב בעמותה כשיתאפשר לי כדי להעביר לאמהות אחרות את הטוב והנדיבות שקיבלתי בעצמי.

"מטרת העמותה לקדם ולשפר את מצב הפגים ומשפחותיהם בכל רובד, ולפעול להעלאת המודעות לצרכי הפגים. נדהמתי לגלות עד כמה המדינה לא ערוכה לטפל בנשים כמוני ובתינוקות שנולדים פגים". מאז תחילת הקורונה הצטמצמה פעילות העמותה, ושחורי מספרת שהעמותה נקלעה לקשיים והיתה על סף סגירה. "שקלתי לסיים את תפקידי, אך בתקופה האחרונה החלטתי לתת דחיפה משמעותית נוספת בתקווה שנוכל לצמוח מחדש לממדים ראויים לעמותה הזאת שנותנת קול לפגים ולהוריהם".

מה עושים? ההישג הבולט של העמותה שהוקמה ב-2004 על ידי שבעה הורים לפגים, מספרת שחורי, הוא הארכת חופשת לידה בתשלום לאמהות לפגים. "העמותה פועלת לקידום חקיקה הקשורה לזכויותיהם ורווחתם של הפגים ובני משפחתם, כדוגמת: מיצוי זכויות סוציאליות מול ביטוח לאומי )חופשת לידה, קצבה ייעודית לפגים(; תמיכה וסיוע – הפעלת קו חם הפעיל 7/24 למענה על שאלות וצורכי ההורים והמשפחות, הפעלת קבוצות תמיכה בוואטסאפ ובפייסבוק והפקת חוברות הדרכה ראשונית". העמותה תורמת ציוד לפגיות וציוד שימושי להורים, בין היתר לעידוד שאיבת חלב אם והנקה, צידניות לשינוע חלב אם, תרומת משאבות וסינרי הנקה.

העמותה מפעילה גם את הפרוייקט "תמנונים לפגים בישראל", שבמסגרתו נאספות בובות תמנונים הנסרגים על ידי מתנדבים בכל רחבי הארץ. "זרועות התמנון מרגישות כמו חבל הטבור של האם, מנחמים את התינוק ומפחיתים את הסיכון שהפג הקטנטן ימשוך את הצינורות הרפואיים המחוברים אליו", מסבירה שחורי. "התמנונים עוברים מיון ונבדק שהם עומדים בתקני הבטיחות, כביסה ואריזה, והם מועברים למחלקות בתי החולים".

מה נדרש?

  • מתנדבים עם ידע וניסיון בניהול ושימור מתנדבים.
  • מתנדבים לניהול ועדכון אתר האינטרנט של העמותה
  • עיצוב גרפי
  • כתיבת תוכן
  • הפקת סרטוני מידע
  • עובדים סוציאליים ופסיכולוגים
  • מתנדבים לייעוץ משפטי ומיצוי זכויות למענה ומידע לשאלות הורים שעולות בתחום התעסוקה ומול ביטוח לאומי
  • סרגני/ות תמנונים. הדרכה ראשונית לסריגה על פי תקן תינתן למתנדבים
  • מדריכי סריגה לצורך לימוד סריגה תמנונים לפי התקן ברחבי הארץ

 

קישור לרישום מתנדבים

קישור לכתבה

דבר המתנדבת

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן