חיפוש
חיפוש

בזכות הקורונה: פחות פגים נולדו בישראל | N12 אתר חדשות

פחות עבודה מאומצת, שינויים בהרגלי התזונה וירידה במחלות זיהומיות כתוצאה מהגיינת הקורונה – אלו כנראה הסיבות שגרמו לירידה של 10% במספר הפגים בחודשי הסגר, לעומת תקופה מקבילה בשנים קודמות • "אם נוכל ללמוד דווקא מתוך השבר – נוכל למנוע לידת כ-1,000 פגים בשנה", אמרה פרופ' ציפי שטראוס מבית החולים שיבא תל-השומר

 

ירידה של 200 לידות של פגים בסגר הראשון: מנתוני מחלקות הפגים ברחבי הארץ שהגיעו לידי N12 עולה כי ההגבלות שהוטלו בישראל בעקבות הקורונה הובילו לירידה במספר הפגים שנולדו. הירידה הבולטת ביותר נצפתה בין החודשים מרץ למאי, שבהם חל הסגר והוטלו ההגבלות המחמירות על המשק.

פרופ' ציפי שטראוס, מנהלת מחלקת פגים ויילודים בשיבא תל-השומר, וזו שערכה את המחקר הסבירה: "פילחנו את הנתונים לפי חודשים, כאשר פג מוגדר כמי שנולד מתחת לשבוע 37 של ההיריון. לידות תאומים ושלישיות לא נכנסו לסטטיסטיקות כמקובל במחקרים מהסוג הזה. הרעיון למחקר נולד בתחילת הסגר, שמנו לב שהפגייה בשיבא עמדה כמעט ריקה. זה עורר את סקרנותי והתחלתי לשאול אצל הקולגות מה קורה בפגיות שלהם, וגיליתי תמונת מצב דומה"……..

לסיכום מסבירה ד"ר שטראוס: "ללידת פג עלולות להיות השלכות התפתחותיות ונוירולוגיות. יש פגים שנשארים עם פגיעה התפתחותית או שנזקקים לאשפוז בטיפול נמרץ ויש לכך השפעות רבות בהמשך החיים. לכן ירידה במספר הפגים היא בשורה חיובית, אם נוכל ללמוד דווקא מתוך השבר את היתרונות שהובילו לירידה הזו – נוכל למנוע לידת כ-1,000 פגים בשנה בישראל, וזה מספר משמעותי מאוד".

https://www.mako.co.il/news-lifestyle/2020_q4/Article-bac44517dd4d571026.htm&utm_source=Whatsapp&utm_medium=Share

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן