חיפוש
חיפוש

דו"ח מצב הפגים השנתי מגלה: 700 פגים נולדו כשאמותיהם חיוביות לקורונה | עיתון "הפלס" עיתון למגזר החרדי

לקראת יום הפגים הבינלאומי: דו"ח מצב הפגים השנתי מגלה: 700 פגים נולדו כשאמותיהם חיוביות לקורונה

רבות מהיולדות המאומתות סירבו להתאשפז במחלקות קורונה. הגבלת הכניסה של ההורים אל הפגייה פגעה בהורים.

עמותת לה"ב מפרסמת נתונים מדו"ח הפגים השנתי לקראת יום הפג הבינלאומי, לפיהם בשמונת החודשים האחרונים של מגפת הקורונה בישראל, ל 700 אימהות חולות קורונה נולדו פגים. הדו"ח מתמקד השנה בעיקר בהשלכות  של הקורונה על איכות הטיפול בפגים בישראל, על הקשיים בפגיות בבתי החולים ועל האתגרים העומדים בפני ההורים.

על פי הדו"ח, יש סיכון ממשי לתחלואה עקיפה משמעותית עקב הפגיעה בטיפול בילודים ובפגים בתחומים הבאים:

  • ירידה בהזנה בעקבות הפרדת אם חיובית מן התינוק, או במקרים אחרים של חשש להידבקות.
  • אי מתן חיסונים חיוניים לפגים בזמן: על פי הדו"ח, קיים חשש לירידה בהתחסנות הפגים לנגיף RSV בתקופת החורף.
  • שחרור מוקדם של יילודים: עקב סירוב של חלק ניכר מהיולדות המאומתות להתאשפז במחלקות קורונה. שחרור מוקדם עלול לחשוף את התינוקות לצהבת או להתייבשות בעקבות חוסר במעקב רפואי.
  • מניעת נוכחות הורים בפגיות: בערים אדומות הוגבלה כניסת הורים לפגיות, ובעקבות כך הפגים פחות זכו למגע.

 

 

יתד נאמן   מדור רפואה  241120

דו"ח מצב הפגים השנתי

בעקבות משבר הקורונה: עלייה מדאיגה בשיעור שחרורים מוקדמים ממחלקות היילודים תוך פחות מ 36 שעות.

ירידה מדאיגה בהתחסנות פגים לנגיף RSV המסוכן לפגים יותר מנגיף הקורונה. כל היילודים לאמהות שנדבקו בקורונה היו ללא תסמינים לנגיף. עמותת לה"ב: עלייה של 50% ויותר בפניות לתמיכה נפשית.

הדו"ח המתפרסם על ידי "הפורום למען הפגים" לרגל חודש המודעות הבינלאומי לפגים, מתמקד השנה בהשלכות של משבר הקורונה על איכות הטיפול בפגים בישראל והאתגרים שהוא מציב. בנוסף, הובעו חששות מעלייה בשיעור שחרורים מוקדמים ממחלקות היילודים, עוד דווח על ירידה בהתחסנות פגים לנגיף RSV בתקופת החורף. נגיף זה מסוכן לפגים אף יותר מנגיף הקורונה.

ד"ר שמואל צנגן מציין כי למרבה השמחה כל היילודים לאמהות שנדבקו בקורונה היו ללא תסמינים לקורונה, כיוון שנמצא שהנגיף לא עובר מהאם לתינוק.. כמו כן, חלק גדול מהיילודים לא קיבלו חלם אם, למרות שנגיף הקורונה לא נמצא בחלב אם של אמהות המאומתות לנגיף.."

ד"ר צנגן מוסיף: "אנו קוראים למשרד הבריאות להשקיע בהקמת פגיות עם חדרים נפרדים לפגים, כמומלץ בעולם המערבי, ובהקמת מחלקות ביות כדי לצמצם את הנזק הנגרם מהפרדת ההורים מהתינוקות שלהם. בהזדמנות זו, אנו מברכים על הקמת בנק חלב אם הראשון בישראל וקוראים למשרד הבריאות להשלים את ההליך להקצאת התקציב לרכישת חלב אם מהבנק ולמנוע בכך את סגירתו".

בעמותת לה"ב נמסר כי משבר הקורונה העצים מאד את המצוקה הנפשית והחרדה של ההורים לפגים. בתקופה האחרונה ישנה עלייה של 50% ויותר בפניות לקבלת סיוע ותמיכה נפשית על רקע משבר הקורונה".

 

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן