חיפוש
חיפוש

חודש המודעות ויום הפג הבינלאומי 2020

יום הפג הבינלאומי וחודש המודעות 2020

יום הפג הבינלאומי וחודש המודעות לפגים 2020, שצויינו השנה בסימן קורונה, הצריכו מאיתנו ליצור התאמות בעשייה סיבבם בהתאם למצב התחלואה בארץ.

יום הפג הכנסת:

את יום הפג הכנסת לשנת 2020 הובילה ח"כ מיכל שיר. ביום הפג השנה, התקיים דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא השפעת ההתמודדות עם הקורונה על הטיפול בפגים בישראל.

בדיון הועלו נושאים חשובים כמו:

  • הסדרה רציפה של בנק חלב אם, יישור קו בנושא סטנדרט להזנה בחלב אם כקו ראשון של כל פג מתחת לקילו וחצי שאין חלב אם בנמצא מאימו
  • מתן התייחסות למצוקת הורים בפגיות ולאחר השחרור שעלתה פי כמה בתקופת הקורונה, בשל ריחוק חברתי, היעדר סביבת תמיכה מספקת, מניעת ביקורי הורים בפגיות וכדומה
  • צורך במתן המשך טיפול רגשי נפשי להורים גם לאחר השחרור מהפגיה, באמצעות טופס 17 מקופות החולים, עד להתייצבות המצב או עד להעברה להמשך טיפול בקהילה.
  • צורך במציאת פתרונות בתקופת החורף לחיסוני RSV לפגים, במקרים בהם משפחות הפגים בבידוד או מאומתי קורונה, ולא יוכלו להביא את הפגים לימי החיסונים.
  • צורך בחדרי בידוד נפרדים בפגיות, שבהם יוכלו לשהות ההורים עם הפגים, למניעת מצבים שהפגים נשארים לבד בפגיה לתקופות ארוכות בשל בידוד או מחלה של ההורים.

נשארו עוד נושאים פתוחים שלא היה זמן להציף, ואנחנו מקווים שהדיון הזה היה פתח לדיוני המשך בנושא הטיפול בפגים ומשפחותיהם ושיפור מצב הפגיות בישראל.

עמותת לה"ב מודה לח"כ מיכל שיר על ההתגייסות להוביל את היום הזה בכנסת, ולהמשך עשייה יחד עם הפורום למען הפגים, וגם למ"מ יו"ר הוועדה ח"כ טלי פלוסקוב, על הדיון החשוב ועל ההכרה בצורך להמשיך ולהעלות את הנושאים החשובים לסדר היום גם בוועדות נוספות.

אירועי חודש המודעות לפגים ובני משפחותיהם:

בזכות קיומה של קבוצת הפייסבוק של ההורים לפגים, הצלחנו לצקת תוכן אל תוך החודש גם במצב של תחלואה גבוהה בארץ. הודות לאמצעים הטכנולוגיים, הצלחנו ליצור תחושת חיבור ואחדות גם מרחוק.

במהלך חודש נובמבר 2020 התקיימו 4 הרצאות מקצועיות להורים לפגים, ע"י מתנדבות הצוות המקצועי של עמותת לה"ב. ההרצאות עסקו בנושאים של תזונה והתפתחות של פגים בגילאים שונים, ונתנו להורים כלים מעשיים לעקוב ולעודד את התפתחותם התקינה של ילדיהם.

חולצות חודש המודעות

לרגל חודש המודעות, וכחלק מיצירת הקהילה ותחושת השייכות לעמותה, יצאנו במבצע ספונטני של הדפסת חולצות לפגים צעירים ובוגרים (ובני משפחותיהם). על אף המורכבות הלוגיסטית שהייתה כרוכה בכך, ולמרות העדר התשתיות למסחר אוטמטי בעמותה, מבצע החולצות הצליח ובגדול!

כ-230 חולצות הוזמנו ע"י חברי הקהילה של העמותה, והן נשלחו לנקודה חלוקה שונות בבתי מתנדבים מכל רחבי הארץ. חולצות יצרו סביבן שיח שעזר בהעלאת המודעות בחברה, התחזקה גאוות היחידה סביב סיפרו האישי של כל אחד וסביב הקשר לעמותה, והורים רבים הביעו צער שפספסו את ההרשמה והיו רוצים להמשיך ולקנות. את העיצוב המדהים עיצבה עבורנו יפעת זזק דרומי, כחלק מאייטם שנעשה על בוגרי פגיות לפני כמה שנים.

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן