חיפוש
חיפוש

יום הפג 2011 בתקשורת

מתוך (אתר) דוקטורס ,
פגים: ההורים מול העולם
עו"ד שלומית הראל-שוורץ מספרת על השעות מורטות העצבים בפגייה, ועל החוויה הלא קלה שעוברים ההורים המתמודדים עם לידת תינוק בטרם עת. האמת המרירה מהפגייה
לחצו כאן לקריאה
 
ראיון אצל גבי גזית 103fm:
"יום הפג – מדוע מחלקות הפגים בבתי החולים קורסות? "ההורים הם כח האדם בפגייה"
לחצו כאן לקריאה
 
nrg (אתר), 08.11.2011
לידת פג תאריך חופשת הלידה בשבועיים
הצעת החוק אותה יזמה ח"כ אורלי לוי תעלה היום לקריאה טרומית, ונועדה להקל על הורים לפגים שילדם אושפז לתקופה של מעל 14 יום
מסתמנת הסכמה להצעת חוק הקוראת להאריך בשבועיים את חופשת הלידה של הורים לפגים ולילודים שאושפזו. הצעת החוק, אותה יזמה ח"כ אורלי לוי (ישראל ביתנו), תעלה היום – יום הפג הבינלאומי – לקריאה טרומית בכנסת.
…היום יצוין בכנסת "יום הפג הבינלאומי" במהלכו תעלה הצעת החוק להצבעה. במהלך היום יתקיימו מספר דיונים בנושא, בין היתר בטענות לאפליה בטיפול בפגים גדולים שבניגוד לפגים קטנים לא פעם מאושפזים במחלקות יילודים תוך סיכון חייהם במקום בפגיות, זאת בשל חוסר המקום והיעדר התקציבים.
"צריך לטפל בשורש הבעיה", אומרת ח"כ לוי, "המתחילה במחסור החמור ברופאים, אחיות ומיטות אשפוז בפגיות בישראל ומסתיימת באטימות ממסדית כלפי הפגים ומשפחותיהם, גם בתחומים אחרים"
לחצו כאן לקריאה
 
דה-מרקר (אתר), 08.11.2011
425 מיליון שקל בשנה לא מגיעים ליעדם – ותמותת הפגים זינקה ב-21%
בתי החולים מקבלים מהמדינה 170 אלף שקל על כל פג – פי 15 יותר מהסכום לתינוק רגיל ■ אך מרביתם מפנים את התקציב לתחומים אחרים – ומצב הפגיות מידרדר ■ משרד הבריאות: "ריעננו את התקנון"
על פי דו"ח של מינהל הרפואה במשרד הבריאות שהוגש על ידי ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לוועדה לביקורת המדינה לקראת דיון שיתקיים היום במצב הפגיות, יש צורך מיידי בתוספת של לא פחות מ-173 תקני רופאים, 800 תקני אחיות ו-240 מיטות טיפול נמרץ לפגים – כדי להפחית את ממדי התחלואה והתמותה בפגיות.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המשרד ריענן לאחרונה תקנון הפגיות בהקשר של כמות רופאים ואחיות. תקנון זה נועד לאפשר כוח אדם לטובת טיפול איכותי בפגיות. במקביל, נוספו תקנים לכלל המערכת, תוך התאמת תעריף היולדת והפג בתיאום עם האוצר וביטוח לאומי. משרד הבריאות מתכנן לדרוש מכל בית חולים לעמוד בדרישות התקנים ולהקדיש את כלל המשאבים לאשפוז הפג. "צביעה" מלאה וייחודית של התמורה היא מורכבת לביצוע, מכיוון שההוצאות מחולקות על פני מחלקות רבות העוסקות בטיפול בפג: חדר לידה, יילודים, פגים, מיון יולדות וכדומה. עם זאת המשרד יבדוק גם אפשרות זו"
לחצו כאן לקריאה
 
ynet , 08.11.2011
הורים: חברות הביטוח מסרבות לבטח פגים
עמותה הפועלת למען פגים פנתה למשרד האוצר בבקשה שיבדוק חברות ביטוח פרטיות שדחו לטענתה בקשות "מחמת פגות" בלבד. החברות: אין סירוב גורף
האם חברות הביטוח הפרטיות נמנעות מלבטח תינוקות שנולדו כפגים? עמותת לה"ב, הפועלת למען פגים ומשפחותיהם, טוענת כי הורים רבים המבקשים לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטי לילדם, נתקלים בסירוב "מחמת פגות", ללא קשר למצב הבריאותי של היילוד. חברות הביטוח דוחות את הטענה בדבר מגמה גורפת.
מנשה דלל, יו"ר עמותת לה"ב: "רצינו לרכוש עבורו ביטוח בריאות אבל חברות הביטוח סירבו לבטח אותו אך ורק מחמת פגות", סיפר דלל ל-ynet. "למרות המסמכים הרפואיים והאינדיקציות שהילד בריא לחלוטין, חברות הביטוח עמדו בסירובן. החלטתי להיאבק בהחלטה להפלות את הילד שלי. היום הוא בין שנתיים, בריא ועדיין ללא הביטוח".
פרופ' שאול דולברג, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה, מסכים. "יש פגים שהם לכל דבר ועניין בריאים לגמרי ויש כאלו שבעלי סיכון גבוה, אבל הכותרת הכוללת של 'פגות' היא בעייתית.
לחצו כאן לקריאה
 
ynet , 08.11.2011
מנכ"ל מש' הבריאות בדיון על הפגיות: "שערותיי סומרות"
בדיון מיוחד שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת לציון יום הפג הבינלאומי דיווחו מנהלי פגיות כי תקנים שהוקצו להם ע"י משרד הבריאות לאנשי צוות נוספים מופנים ע"י בתיה"ח למחלקות אחרות. המצב החמור ביותר בבי"ח "פוריה", שם הוקצו אפס תקנים מתוך 15 שתוקצבו
הפגיות קורסות – התקנים מופנים למחלקות אחרות: במהלך דיון על מצבן העגום של היחידות לטיפול מיוחד ביילוד שהתקיים היום (ג') בוועדת הבריאות של הכנסת חשף ד"ר שמואל צנגן מאיגוד רופאי הפגים מסמך שנשלח למשרד הבריאות לפני מספר חודשים. מהמסך עולה כי למרות המצוקה החריפה במחלקות הפגים, בתי החולים לא מקצים את מלוא התקנים שנקבעו להם עבור אחיות במחלקות הפגים ומפנים אותם לאיוש במחלקות אחרות.
אפלייה בחיסון ה-RSV: רק לפגים עד 33 שבועות
… יש להפסיק את האפליה בין פגים קטנים לפגים גדולים בסבסוד חיסון ה-RSV, לפיה הורים לפגים שנולדו מהשבוע ה-33 ואילך נאלצים לשלם על החיסון 20 אלף שקלים מכיסם הפרטי", אמרה ח"כ לוי-אבקסיס
לחצו כאן לקריאה
 
חדשות מחלקה ראשונה, 08.11.2011
ישראל 2011: רופא אחד מטפל ב-16,000 ילודים
דוח משרד הבריאות: התקנים למיטות אישפוז, רופאים ואחיות לטיפול ביילודים לא עודכנו משנת 1976 נדרשת תוספת מיידית של 173 רופאים, 800 אחיות ו-240 מיטות אשפוז ביח' לטיפול נמרץ וביח' לטיפול מיוחד ביילוד הצעת חוק חדשה: שר הבריאות יקבע בצו תקנים מינימליים של רופאים ואחיות לטיפול נמרץ ומיוחד ביילודים ההצעה תחייב את המוסדות הרפואיים ובתי החולים בהסדרת תקנים ייעודיים
…בעקבות ממצאי הדוח, יזמה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, הצעת חוק חדשה, הנותנת מענה למצב המתואר בדוחות מבקר המדינה משנת 2003 ו-2009, שהצביעו על מחסור חמור ברופאים ואחיות בתחום הניאונטולוגיה.
ההצעה, תחייב לראשונה את שר הבריאות לקבוע, מידי שנה, תקנים מינימליים ייעודיים לרופאים ואחיות במחלקות האשפוז והטיפול הנמרץ ביילודים, ותבטיח הקצאה ואיוש של תקנים אלו על-ידי חיוב בתי-החולים והמוסדות הרפואיים בכמות מינימלית של כוח אדם. מוסד רפואי או בית החולים שלא יאייש את מלוא התקנים שנקבעו – לא יקבל את התקציב עבור כלל התקנים הרפואיים המיועדים לו, והתקציב יועבר לחשבון בנק שישמש גורם חיצוני לנהל את התקציב. התקנים ייקבעו על-ידי השר, תוך התייעצות עם מינהל הרפואה במשרד הבריאות.
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מסרה כי "בפברואר השנה, החליטה ממשלת ישראל להוסיף 1,000 מיטות אשפוז למערכת הבריאות בישראל. מתוכם החליט משרד הבריאות להקצות 240 מיטות טיפול נמרץ ליחידות הטיפול הנמרץ. בנוסף, אימץ מנכ"ל משרד הבריאות את המלצות הדוח, בדבר הגדלת מכסת הכוננים והתורנים במחלקות על-פי מספר הלידות בכל מרכז רפואי. על-פי התחקיר שערכנו – כוח-אדם וציוד לא הוקצה למיטות אלו – כך שבפועל – לא נתווספה מיטה אחת! למותר לציין שבתי-החולים גם לא הגדילו את מכסת הכוננים והתורנים במחלקות".
זאת ועוד, "על-פי הדיווחים שהגיעו אליי, ישנם בתי-חולים בהם אחות אחת מטפלת ב-10(!) פגים והרופאים נדרשים לטפל גם בפגים וגם בתינוקות רגילים. העומס האנושי בפגיות הוא בלתי נסבל. מדובר בחיי-אדם!", הוסיפה לוי-אבקסיס.
לחצו כאן לקריאה
 
דוקטורס (אתר), 08.11.2011
מי ישמור על הפגים?
יום הפג הבינלאומי: תקנים חסרים, פגיות מלאות ולטענת עמותה למען פגים, גם אפליה בין התינוקות בטיפול ובמעקב בבי"ח ומחוצה לו. התוצאה – תחלואה ותמותה מוגברות
נתונים לא מעודדים ביום הפג הבינלאומי. עמותת לה"ב – למען הפגים בישראל מפרסמת היום (ג') נתונים קשים, לפיהם תינוקות שנולדים בטרם עת מופלים כבר מההתחלה; החל בטיפול הראשוני שמקבל היילוד ובמעקב ההתפתחותי וכלה בפגיעה בתנאים הסוציאליים שלו ושל בני משפחתו. ההשלכות הן הגברת תחלואה ותמותה, עיכוב התפתחותי, פגיעה תפקודית ועוד. הנושא יובא היום לדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת וכן בוועדת הביקורת.
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר "הפורום למען הפגים בישראל": "ברגע שמתייחסים לפג כאל תינוק רגיל מבחינת הטיפול והמעקב, יש לכך השלכות מרחיקות לכת על איכות חייו ועל תפקודו ברמה הפיזית והנפשית לשנים. צריך לטפל בשורש הבעיה, המתחילה במחסור החמור ברופאים, אחיות ומיטות אשפוז בפגיות בישראל ומסתיימת באטימות ממסדית כלפי הפגים ומשפחותיהם, גם בתחומים אחרים".
לחצו כאן לקריאה
 
דוקטורס (אתר), 08.11.2011
בתי חולים לא מקצים תקנים לפגיות
כך חשפו היום מנהלי פגיות בדיון בכנסת. בבי"ח נהריה ממתינים 3 נאונטולוגים להתחיל לעבוד אבל אין להם תקינה. מנכ"ל משרד הבריאות: אפסיק לבתי החולים את התקציב
נתונים מקוממים אודות מצב הפגיות בישראל. למרות המצוקה החריפה במחלקות הפגים, בתי החולים לא מקצים את מלוא התקנים שנקבעו להם עבור אחיות במחלקות הפגים, ומפנים את התקנים לאיוש במחלקות אחרות. בית החולים איכילוב מקצה לפגיות 6 תקנים בלבד מתוך 15, ברזילי תקן אחד מתוך 10, בני ציון 8 מתוך 10, הלל יפה 6 מתוך 10, וולפסון 0 מתוך 10, נהריה 10 מתוך 15, פוריה 0 מתוך 15. את הנתונים, שנשלחו למשרד הבריאות, חשף היום (ג') ד"ר שמואל צנגן מאיגוד רופאי הפגים במסגרת דיון בוועדת הבריאות בכנסת על מצבן העגום של מחלקות הפגים.
לחצו כאן לקריאה
 
להיות אמא, 08.11.2011
נתונים חדשים שמפרסם "הפורום למען הפגים בישראל" לרגל "יום הפג הבינלאומי" חושפים: "אפליה רחבת-היקף בקרב תינוקות שנולדו פגים".
ח"כ לוי-אבקסיס, יו"ר הפורום": "צריך לטפל בשורש הבעיה, המתחילה במחסור החמור ברופאים, אחיות ומיטות אשפוז בפגיות בישראל ומסתיימת באטימות ממסדית כלפי הפגים ומשפחותיהם, גם בתחומים אחרים".
…ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר "הפורום למען הפגים בישראל": "ברגע שמתייחסים לפג כאל תינוק רגיל מבחינת הטיפול והמעקב, יש לכך השלכות מרחיקות לכת על איכות חייו ועל תפקודו ברמה הפיזית והנפשית למשך שנים רבות. צריך לטפל בשורש הבעיה, המתחילה במחסור החמור ברופאים, אחיות ומיטות אשפוז בפגיות בישראל ומסתיימת באטימות ממסדית כלפי הפגים ומשפחותיהם, גם בתחומים אחרים".
לחצו כאן לקריאה
 
רדיו קול חי, תוכנית "עניין משפחתי, 07.11.2011
ראיון עם יפעת, אמא ל- 6, מספרת על חוויית בנה האחרון שנולד פג
היחידות להריון בסיכון גבוה ומחלקות טיפול נמרץ פגים נמצאות כרגע במצב של מצוקה חמורה ותפוסה מלאה. המצב חמור במיוחד באיזור המרכז. יולדות בסיכון גבוה מופנות לפריפריה, תוך סיכון בריאותן וביטחונן.
יפעת, אמא לפג: …."המצוקה של הפגיות נוראה. אני הייתי עם עוד 4 ילדים בבית אז, ופשוט הייתי בפגייה כמעט כל יום עד שעה 11 בלילה, פשוט מהסיבה שכוח האדם ממש ממש מועט"…..
לחצו כאן לשמיעה
 
רדיו ללא הפסקה, תוכנית של גבי גזית, 07.11.2011
"מצב הפגיות בלתי נסבל"
ראיון עם שלומית הראל שוורץ מלה"ב ועם פרופ' שאול דולברג, יו"ר האיגוד הניאונטולוגי
שלומית מלה"ב: …."לצערנו בטיפול נמרץ בפגייה שלא מתוגמל כטיפול נמרץ, יש היום 2 אחיות על סדר גודל של 6 או 8 פגים. תאר לך ש 2 פגים מפסיקים לנשום בו זמנית"….
פרופ' דולברג: …."בפגיות כל הזמן עושים פשרות. לעיתים, פגים שאמורים להיות בטיפול נמרץ, עוברים לחדרים שהם פחות טיפול נמרץ, זאת מפאת שאין אפשרות לטפל בהם בחדרי טיפול נמרץ. לעיתים הפגים עוברים לבתי חולים אחרים. לעיתים יולדת בסיכון ללידת פג עוברת לבית חולים שיש בו קצת יותר מקום"….
לחצו כאן לשמיעה
 
הבוקר הזה, רשת ב', 08.11.2011
"הכנסת תציין היום את יום הפג"
מרואיינים: ד"ר שמואל צנגן ודוד חרבי, אבא לפגית
ד"ר צנגן:…"העומס והצפיפות בפגיות זה מקור לתמותה, לתחלואה, עלייה בשכיחות של זיהומים נרכשים ובירידה בזמינות הצוות הרפואי לפגים וליילודים… מה שקורה זה שהכסף מביטוח לאומי מגיע למרכזים הרפואיים, אך הוא לא מגיע לטובת פיתוח הפגיות. בפועל, מספר המיטות, רופאים, אחיות וציוד רפואי, לא השתפר משמעותית"….
דוד חרבי, אבא לפג:.."הבעיה שאחרי הפגיה אנחנו ההורים חסרי אונים. אין לנו לא אבא ולא אמא…"
לחצו כאן לשמיעה
 
"שלוש בשלוש" עם ענת דולב, רשת ב', 08.11.2011
בכנסת צויין היום יום הפג, ראיון עם פרופ' יעקב קווינט, מנהל מחלקת תינוקות ופגים בבית חולים שיבא
פרופ' קווינט:…" קודם כל, מי שמארגן את יום הפג בכנסת והפעילה העיקרית ביום זה היא ח"כ אורלי לוי… הבעיה העיקרית שאנו חווים, והן לא נעשות יותר טובות עם הזמן, הם צפיפות קשה בפגיות ומחסור קשה בכוח אדם רפואי וסיעודי. זה מסכן את הפגים. התמותה שאנחנו רואים בישראל, היא עולה בשנים האחרונות, ואנחנו לא מצליחים להגיע לאחוזים שהיינו רוצים, כמו במקומות מתוקנים"…
לחצו כאן לשמיעה
 
רדיו צפון, 08.11.2011
ראיון עם מנשה דלל, אב לפג ויו"ר עמותת לה"ב
….."ביטוח לאומי מעביר כ 150 אלף שקלים לבתי החולים עבור לידת פג, אלא שהכספים האלה, אף על פי שהם צבועים, לא מגיעים לפגיות. הם מגיעים לשולחנו, לכיסו ולאגרופו הקפוץ של מנהל בית החולים, שעושה בהם מה שהוא רוצה"……
לחצו כאן לשמיעה
 
08.11.2011 mamy אתר
יום הפג הבינלאומי – נתונים מדאיגים נחשפים
נתונים חדשים שמפרסם "הפורום למען הפגים בישראל " לרגל "יום הפג הבינלאומי" חושפים: "אפליה רחבת-היקף בקרב תינוקות שנולדו פגים". האפלייה באה לידי ביטוי החל בטיפול הראשוני שמקבל היילוד ובמעקב ההתפתחותי לו הוא זכאי וכלה בפגיעה בתנאים הסוציאליים של הפגים ומשפחותיהם, ביניהם חופשת לידה וביטוח.
ח"כ לוי-אבקסיס, יו"ר הפורום": "צריך לטפל בשורש הבעיה, המתחילה במחסור החמור ברופאים, אחיות ומיטות אשפוז בפגיות בישראל ומסתיימת באטימות ממסדית כלפי הפגים ומשפחותיהם, גם בתחומים אחרים"
לחצו כאן לקריאה
 

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן