חיפוש
חיפוש

ללדת ילד במשקל 850 גרם כשהבעל בבידוד | ווינט מדור הורים

כשהייתה בשבוע 25 להריונה, ברכה טואטי נכנסה לניתוח קיסרי בהול. בעלה נאלץ לשמוע על כך בשיחת טלפון מכיוון שהיה בבית עם הילדים בבידוד. לרגל חודש המודעות לפגים, הם מספרים על שהות מלחיצה בפגייה, בדידות ומגפה באוויר שמוסיפה התמודדויות נוספות

 

"את ההבנה שילדתי בשבוע מוקדם מאוד הבנתי רק כשהייתי בהתאוששות אחרי ניתוח קיסרי חירום בהול", מספרת ברכה טואטי (39) מאשדוד, אמא של שילת, ניתאי ונריה שנולד בשבוע 25 במשקל 850 גרם וכיום הוא בן חמישה חודשים. "הגעתי למיון עם חברה כי בעלי היה בבידוד וזה היה מאוד מלחיץ לעבור את הכול בלעדיו".

נובמבר הוא חודש המודעות לפגים, ולדברי ברכה, תקופת הקורונה מגבירה את האתגרים: "שבוע לפני הלידה הייתי מאושפזת במחלקת היריון בסיכון. דיברו איתי על אפשרות ללידה מוקדמת וערכו לי סיור בפגייה. לא ממש הבנתי את ההשלכות ומאוד רציתי לקוות שלא נגיע לשם. בסופו של דבר היינו בפגיית אסותא באשדוד 67 ימים", היא מספרת.

"בכלל, להיות הורים לפג זה להיות כל הזמן בחרדות ופחדים: האם הוא בסדר והאם ההתנהלות והטיפול שלנו בו מספיקים ותקינים? יש המון ריצות לבדיקות ומעקבים. למשל, היה לנו קשה להגיע לקבל חיסון נגד נגיף RSV שזה חיסון מציל חיים עבור פגים, אך מכיוון שחשיבותו גבוהה כי הוא מונע תחלואה קשה בקרב פגים, כמובן שביצענו החיסון. 

"לצערי אין מספיק מודעות גבוהה גם לנושא החיסון וגם למגוון הצרכים המיוחדים של הפגים ולכל מה שהם זקוקים וחייבים לקבל מהבחינה הרפואית ומבחינת הטיפולים התומכים בקהילה. עמותת לה"ב נתנה לנו את כל המידע והתמיכה במהלך התקופה".

מיקי: "האתגר העיקרי היה בתקופה שבה הילדים נחשפו לחולה קורונה בגן ובבית ספר וחלה עליהם חובת בידוד. משיקולים של ההיריון בסיכון קיבלנו החלטה שברכה תישאר אצל ההורים שלי, וכך היה שנשארתי עם שניהם תקופה ארוכה בבית בבידוד ונוצרה מציאות שלא היינו יחד תקופה ארוכה ומשמעותית במיוחד במהלך ההיריון. בנוסף, היה לי קשה לא ללוות את ברכה במהלך בדיקות חשובות במעקב ההיריון".

https://www.ynet.co.il/health/article/BJcQA4zjv

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן