חיפוש
חיפוש

מה זה RSV?

RSV – Respiratory Syncytial Virus – הינו הגורם הראשי לגרימת דלקות בדרכי הנשימה התחתונות בקרב ילדים ופגים.

הנגיף גורם לזיהום בדרכי הנשימה העליונות (URTI) בקרב בוגרים וילדים, אך בפגים הוא מתפתח לעיתים קרובות לזיהום חמור יותר הפוגע בדרכי הנשימה התחתונות (LRTI) ועשוי לגרום לאשפוז ממושך ואף לשהות בטיפול נמרץ, ואף לתמותה.

נגיף ה RSV מופיע בצורה עונתית מתקופת הסתיו ועד האביב. הזיהום מועבר באמצעות התעטשות, שיעול ומגע של התינוק עם משטחים מזוהמים בנגיף (משטחים\חפצים שהיו במגע עם תינוק או ילד חולה).

הנגיף גורם לזיהום בדרכי הנשימה העליונות (URTI) בקרב בוגרים וילדים, אך בפגים הוא מתפתח לעיתים קרובות לזיהום חמור יותר הפוגע בדרכי הנשימה התחתונות (LRTI) ועשוי לגרום לאשפוז ממושך,לשהות בטיפול נמרץ ואף לתמותה. נגיף ה RSV מופיע בצורה עונתית מתקופת הסתיו ועד האביב. הזיהום מועבר באמצעות התעטשות, שיעול ומגע של התינוק עם משטחים מזוהמים בנגיף (משטחים\חפצים שהיו במגע עם תינוק או ילד חולה).

אין טיפול הולם לנגיף זה ולכן הטיפול המניעתי הינו חשוב ביותר כפיתרון הנכון למניעת RSV וסיבוכי המחלה.

זיהומים:
זיהומי ה RSV נוטים להופיע בצורה עונתית מתקופת הסתיו ועד האביב. הזיהום מועבר באמצעות התעטשות, שיעול ומגע של התינוק עם משטחים מזוהמים בוירוס (משטחים\חפצים שהיו במגע עם תינוק או ילד חולה).

סימפטומים:
הסימפטומים ל RSV מופיעים לראשונה בדרך כלל בצורה של שפעת קלה: חום נמוך,נזלת ודלקות אוזניים.

כעבור 3-5 ימים הסימפטומים עשויים להחמיר במידה והנגיף התפשט לדרכי הנשימה התחתונות ולהתבטא בשיעול, קשיי נשימה, נשימה מהירה ונשימה שורקנית הנובעת מהצרויות בדרכי הנשימה.

דר' בדר מנהל מחלקות יילודים וטיפול נמרץ פגים בבית החולים בני ציון בחיפה, המסונף לפקולטה לרפואה של הטכניון מסביר:

"נגיף ה RSV שכיח ביותר בחודשי החורף ותוקף את כלל אוכלוסיית הילדים עד גיל שנתיים.אם הנגיף תוקף תינוק בחודשיים הראשונים לחייו, המחלה קשה יותר ומתפתחת לדלקת ריאות (ברונכיוליטיס), העלולה במקרים קשים לגרום לקוצר נשימה, לדום נשימה ולצורך לאשפז את התינוק.

במקרים קשים של המחלה, קיים אף צורך לאשפז את התינוק במחלקת טיפול נמרץ.מחקרים אחרונים בתחום,הראו שיילודים בראשית חייהם או פגים שחלו עקב RSV במחלה קשה, מפתחים בגדילתם קצרת הסמפונות (אסתמה).”

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן