חיפוש
חיפוש

פגים מפורסמים בהיסטוריה

לרוב איננו דוגלים במתן דוגמאות בנושאי פגים, כגון "אני מכיר פג שנולד במשקל 400 גרם והיום הוא בגובה שני מטר", אך הפעם החלטנו לחרוג ממנהגנו ולערוך לכם הכרה עם חלק מהפגים לשעבר שעיצבו את עולמנו.

להלן רשימה חלקית של פגים מפורסמים 

משה רבנו עליו נאמר "ממשה עד משה לא היה כמשה"; הוציא את ישראל ממצרים והכניסם לארץ המובטחת; נחשב לאדם היחידי שראה את האל ושוחח עימו כדבר אדם עם חברו.

על ויקטור הוגו מסופר כי ארון המתים שלו הוזמן מהנגר יחד עם העריסה. כמו כן, הוא סיפר לאלכסנדר דיומא כי גם בגיל 15 חודשים הוא לא הצליח להחזיק את ראשו זקוף. אמו תיארה אותו כ"לא ארוך מאשר סכין", אך למרות כל זאת לא רק ששרד, אלא הפג לשעבר הפך לאחד הסופרים והפוליטיקאים המשמעותיים בהיסטוריה הצרפתית והעולמית.

איש לא האמין שהפג סמואל לנגהורן קלמנס ישרוד, אך כששרד והחל לפרסם ספרים, נודע שמו הספרותי – מרק טוויין – בעולם כולו.

הפג לשעבר שהבטיח דם, יזע ודמעות; שהבטיח להילחם בגבעות, ברחובות ובשדות; ראש ממשלת בריטניה לשעבר והמנצח הגדול במלחמת העולם השנייה – לורד וינסטון לנארד ספנסר צ'רצ'יל.

הפג לשעבר ש(אולי) נחבט בראשו על ידי תפוח והודות לכך השתנה לנצח המדע; מדען, מתמטיקאי ופילוסוף שדרכו משפיעה על כל אחד מאיתנו עד היום – סר אייזק ניוטון.

אין זה מפתיע כלל וכלל שמחבר המשפט הבא, זוכה פרס נובל, הוא פג לשעבר: "ישנן שתי דרכים לחיות את חיינו, אחת היא להתייחס אל כל דבר כאילו איננו נס והשנייה היא להתייחס אל הכול כאילו הינו נס" – אלברט איינשטיין.

פניו מודפסות על שטרות 100 דולר; נשיא ארצות הברית לשעבר ושותפו של הלורד צ'רצ'יל בניצחון על הנאצים – פרנקלין דלאנו רוזוולט.

צייר ופסל צרפתי שלפני מותו הספיק לראות את ציוריו תלויים במוזיאון ה"לובר" – פייר אוגוסט רנואר.

על שמה נקרא קינוח מפורסם: הבלרינה אנה פבלובה.

מגדולי המשוררים הרומנטיקנים ששיריו עדיין כובשים לבבות רבים בכל העולם: ג'ון קיטס.

בעקבות מסעו באוניה "ביגל" הצליח להסביר באופן מדעי את מגוון המינים שבעולמינו – צ'ארלס רוברט דרווין.

השליט נמוך הקומה שאמר: "אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, עשה זאת בעצמך!" מי שכונן את הקיסרות הראשונה של צרפת; שכבש כמעט את כל אירופה והוגלה על ידי בני עמו פעמיים עד למותו המסתורי; הכובש – נפוליאון בונפרטה.

זוכה 21 פרסי גראמי; משורר, מפיק ומוזיקאי; הומניטר ואקטיביסט – הזמר סטיבי וונדר.

הוא היה סאטיריקן ופילוסוף נאור, מאבות תנועת ההשכלה; אמירתו "אני מתנגד לדעתך, אך איאבק עד המוות על זכותך לומר אותה", נחשבת עד ימינו לדגל הליברליזם – פרנסואה מארי ארואה, הידוע יותר בכינויו ולטר.

מיריביו של ולטר; יחד עימו נחשב לאחראי על המהפכה הצרפתית; קרא לשחרור האדם מאזיקי הציוויליזציה ולשובו אל הטבע – ז'אן-ז'אק רוסו.

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן