חיפוש
חיפוש

צידנית לכל פג | MedNews פורטל בריאות ורפואה

העמותה למען הפגים בישראל, (לה"ב), מתגייסת לאספקת 15,000 צידניות אישיות, אחת לכל יולדת טרייה, שצריכה לשנע חלב-אם מביתה אל הפגייה בבית החולים

העמותה למען הפגים בישראל, לה"ב, מגייסת בימים אלה תרומות למען המשך אספקת צידניות חלב-אם לפגים. פרויקט הצידניות מתקיים כבר מעל 11 שנים. בכל שנה, העמותה מספקת 15,000 צידניות, ככמות לידות הפגים מדי שנה. 1 מתוך 10 יילודים בישראל, נולד פג. הקמפיין הנוכחי נועד לרכישת 3,000 צידניות.

חלב-אם הינו המזון המתאים ביותר לפגים. חלב-אם מגן על הפגים מפני מחלות זיהומיות, ומפני סיבוכי מערכת עיכול אשר מסכנים, את חייהם. במחלקת הפגייה מתייחסים לחלב-אם כלא פחות מאשר תרופה. ברוב הפגיות במדינת ישראל מתאפשר לאם להביא חלב, אשר נשאב בביתה, כאשר המשפחה מקפידה על תנאי שאיבה ושינוע הולמים. בעמותה מסייעים בתהליך על ידי אספקת צידנית אישית לכל אם.

 

רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב: "פרויקט צידניות החלב הוא אחד הפרויקטים הוותיקים ביותר של העמותה. בתי, ליה, נולדה פגית בשבוע 29 במשקל 768 גרם. אני עוד זוכרת את הצידנית, שקיבלתי בפגיה לפני 11 שנים, כדי לשנע לה את חלב האם, שהיה הדבר היחיד שיכולתי באמת לעשות בשבילה. חוץ מלהיות שם, לדבר, לחזק, להניח את ידי על כל גופה הקטנטן, לעטוף את ראשה ביד הקטנה שלי ופשוט להאמין, שהיא חזקה מהכול, הגיבורה שלי. בתחילת דרכו של הפרויקט, העמותה הייתה שולחת כמות צידניות לפגיות, וההורים היו מקבלים לשימוש בזמן הפגייה, ומחזירים אותן בסוף. כחלק משינויים ומחשבה על דרכים נוספות למנוע זיהומים, המטרה הכי חשובה, וכדי להגיע להורים, להישאר איתם, ולהשאיר להם מזכרת קטנה עם אפשרות ליצור קשר עם העמותה, החלטנו להנחות את הפגיות לא לבקש את הצידניות בחזרה, וההורים יכולים להמשיך לעשות בהן שימוש גם בבית. בישראל נולדים מדי שנה כ- 15,000 פגים, וזו פחות או יותר כמות הצידניות, שאנחנו רוכשות בשנה. לצערנו, עדיין לא מצאנו גוף גדול שייקח חסות על הפרויקט, וכל שנה אנו נאלצים לגייס כסף מחדש, כדי להמשיך ולרכוש את הצידניות למען הפגים בישראל וכדי לא לעצור את הפרויקט החשוב הזה".

 

https://mednews.co.il/maternity/cooler-for-every-baby/

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן