Search
Search

Two days after it was closed: the Ministry of Health retracts and reopens the mother's milk bank Vint news is healthy

בשבוע שעבר נסגרו דלתות בנק חלב האם של מד"א לאחר שלא הועברו תקציבים להפעלתו. לאחר הביקורת הציבורית הורה הערב שר הבריאות לפתוח אותו מחדש

 

משרד הבריאות חזר בו והחליט לפתוח מחדש את בנק חלב האם: שבוע לאחר שנסגר בנק חלב האם הלאומי של מד"א בשל אי העברת התקציבים הנדרשים, ובעקבות הביקורת הציבורית הנוקבת – הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין להעביר את התקצוב הנדרש, וחתם היום על הסכם להפעלתו מחדש. 

היוזמה להקמת בנק חלב האם בישראל החלה בנובמבר 2017, כשמשרד הבריאות נעתר לבקשת מד"א להקמתו. זאת לאחר שישראל הייתה אחת המדינות הבודדות ב-OECD שלא הפעילה בנק חלב אם לאומי. בארה"ב בלבד קיימים 26 בנקי חלב אם, ועל פי ההערכות כ-25 מיליון ליטר חלב אם מסופקים לנשים האמריקניות בשנה. בנק חלב אם קיים גם ברוב מדינות מערב אירופה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "מדובר בבשורה לחיים. בנק חלב האם יעניק לנולדים ולנולדות החדשים של המדינה, בדגש על פגים, את הצורך החשוב כל כך". 

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת פגים אמר: "מדובר במיזם ערכי המבוסס על תרומה מאימהות שיש להן חלב אם עודף למען אלו שאין להן. בזכות בנק חלב האם נצליח למנוע תחלואה קשה בילודים בסיכון ונביא לשיפור באיכות חיי הילודים בישראל". 

 

"זהו יום היסטורי ומשמעותי מאוד במדינת ישראל לפגים וליילודים הזקוקים לחלב אם", אמרה רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב למען הפגים בישראל, "כ-15 אלף פגים נולדים מדי שנה בישראל, אלפים מהם במשקל של מתחת לקילו וחצי ולמאות פגים לא יהיה חלב אם בנמצא. לחלב אם ישנן סגולות מצילות חיים עבור פגים שכן הוא מחזק את המערכת החיסונית ומונע מחלות רבות. הבנק יאפשר הצלת חיים במלוא מובן המילה".

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5775606,00.html

 

Important information for parents

our projects

בוט לה"ב
en_US
Skip to content