Search
Search

"We will take away from babies who need the best milk" | Mako section "9 months"

בנק חלב האם עומד בפני סכנת סגירה בגלל בעיות תקציב. אף שאיש לא מכחיש את החשיבות שלו בהצלת חיי פגים, לא בטוח שיימצא הכסף להמשיך ולהפעיל אותו. מד"א: "מקווים שמשרד הבריאות ייתן את הפתרונות הנדרשים". משרד הבריאות: "המשרד מקדם את הנושא אל מול ועדת המכרזים והחריגים".

 

בנק חלב האם בישראל עומד בפני סכנת סגירה. הנפגעים הראשיים צפויים להיות תינוקות רכים, לרוב פגים שרק נולדו וצריכים את חלב האם כדי להתקיים ולחיות.

"ארבעה טיפולי חמלה הצילו חיים פגים בישראל בחודשים האחרונים. ההורים אסירי תודה למד"א ולכל מהלך אשר אפשר הצלת חיים זו", אומרת Black Romans, מנכ"לית LHB association, למען הפגים בישראל. בתה של שחורי, ליה, כיום בת 11, נולדה פג בשבוע 29 ובמשקל 768 גרם.

"הפעלה סדירה של הבנק הלאומי לחלב אם של מד"א, תביא את ישראל ליישור קו עם סטנדרט הטיפול המקובל בפגים בעולם המערבי, ולהצלת חיי פגים בישראל" כתבה בפוסט בפייסבוק. "15,000 פגים שנולדים בישראל מדי שנה, כ- 1700 פגים נולדים במשקל של מתחת ל- 1750 גרם, מהם כ- 800 פגים אשר יזדקקו לחלב אם מבנק החלב כדי לשגשג בצורה מיטבית. בשם כל ההורים, העמותה מבקשת התערבות להפעלה מיידית, סדירה ורציפה של הבנק הלאומי לחלב אם של מד"א ולהבטיח את הטיפול המיטבי לפגים בישראל״.

מהאיגוד הישראלי לרפואת יילודים ופגים נמסר כי: "תרומות חלב האם באמצעות בנק חלב האם נדרשות למאות ילודים ופגים מידי שנה למניעת תחלואה קשה ואף תמותה. משרד הבריאות מכיר בצורך ואף עיגן זאת בחוזר המפרט את התנאים והנהלים להקמת הבנק ומד"א הקים את הבנק על פי הנחיות אלו ואף ביצע 'הרצה' מוצלחת ובכלל זה מתן חלב אם לארבעה ילודים בשבועות האחרונים. המו"מ למימון הוצאות ההקמה והתפעול השוטף של הבנק נמצא בישורת האחרונה והאיגוד קורא למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ולמנכ"ל מד"א מר אלי בין, לפעול להסרת החסמים שנותרו עד שיצא 'עשן לבן'. בכך תצטרף מדינת ישראל לעשרות מדינות בעולם המפעילות מאות בנקים לחלב-אם ותביא לשיפור בריאותם של הילודים בישראל".

ממד"א נמסר: "בשנת 2017 פעל מגן דוד אדום לבקשת משרד הבריאות, להקמת הבנק הלאומי לחלב אם בישראל,  שהוקם מידית ועומד בכל הדרישות המקצועיות של משרד הבריאות, הסדרת הפעלתו מבחינה תקציבית עומד בפתחו של משרד הבריאות ואנו מקווים שהוא ייתן את הפתרונות הנדרשים על מנת שנוכל להפעילו באופן מידי".

 

https://www.mako.co.il/ninemonth-birth/breast-feeding/Article-d4c5046863a0371026.htm?utm_source=Whatsapp&utm_medium=Share&Partner=Whatsapp_Share

 

Important information for parents

our projects

בוט לה"ב
en_US
Skip to content