חיפוש
חיפוש

יום הפג הבינלאומי

10% מכל התינוקות בישראל נולדים בטרם עת (פגים), כלומר כ- 16,000 תינוקות נולדים טרם זמנם מידי – שנה

“יום המודעות הבינלאומי לפגים” ( World Prematurity Awareness Day ) מצוין ברחבי העולם במהלך חודש נובמבר, מדי שנה. יום זה מצויין במטרה להעלות את רמת המודעות בקרב הציבור הרחב אודות צרכיהם המיוחדים של תינוקות שנולדו טרם זמנם (פגים), לשים על סדר היום הממשלתי את הנושאים הדורשים טיפול ממלכתי וכן לאסוף תרומות ולרכז פעילויות נוספות למטרת שיפור בריאותם ואיכות חייהם של הפגים ובני משפחותיהם.

עמותות, ארגוני רופאים וגופים נוספים ברחבי העולם פועלים לקידום מטרות אלו, שהוגדרו על ידי EFCNI, ארגון הגג האירופאי לקידום נושא הפגות.

גם ישראל מציינת את יום הפג, מאז שנת 2009

כנסת ישראל מקדישה דיון מיוחד במליאה לצורך יום זה ונושאים רלוונטיים מועלים לדיון בועדות הכנסת השונות. יום הפג מהווה גם במה לחקיקה תומכת ומעקב אחר הנושאים הסובבים את הנושא.

את פעילויות יום הפג בכנסת ישראל 2020 מובילה ח”כ מיכל שיר והאיגוד הישראלי לניאונטולוגיה, המהווים – יחדיו את “הפורום למען הפגים בישראל”, האחראי גם לפעילויות נוספות במסגרת יום זה, המתבצעות גם בזירה התקשורתית, בבתי החולים ובאמצעות פעילויות וארועים נוספים.

יום זה הנו הזדמנות עולמית חשובה לדון בקשיים ובסיכונים הרבים הכרוכים בפגות, כמו גם לקדם את צרכי משפחות הפגים והצוות הרפואי המטפל בהם.

חסויות לחודש המודעות לפגים

אנחנו מזמינות אתכם לקחת חלק בעשייה למען הפגים בישראל! ביחד נמשיך לדאוג לשיפור מתמיד באיכות הטיפול בפגים ומשפחותיהם, לצמצום השלכות הפגות ושיפור איכות חייהם

לפרטים נוספים – romi@pagim.net 

בין ההישגים של ימי הפג לדורותיהם

מודל התמריצים, שיפור תקינה ותשתיות בפגיות, הארכת חופשת לידה בתשלום להורים לפגים, הרחבת סל התרופות לחיסוני RSV, חוזר הפג בקהילה, קצבה מביטוח לאומי לפגים, הקמת הבנק הלאומי לחלב אם בישראל ע"י מד"א ומשרד הבריאות ועוד.

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן