Search
Search

Due date 2019 in the media

חודש המודעות לפגים 2019 – ריכוז פרסומים

גלי צה"ל התכנית "השיח"

ראיון עם ד"ר שמואל צנגן, מנהל טיפול נמרץ פגים בית חולים ברזילי בשיתוף עמותת להב: למעלה משני שליש מהפגיות במדינת ישראל אינן ממוגנות ואף לא בנויות על פי הסטנדרטים של שנות ה 2000, עדיין לא הוקם בנק חלב אם בישראל ועדיין קיים מחסור בתשתיות בפגיות. חייבים לאפשר לנו לתת טיפול כמו שצריך לפגים.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9327721

קשת 12   תכנית של "פאולה וליאון"

ראיון עם דנה בני אחות מומחית טיפול נמרץ פגים בי"ח שניידר – אמא לשני ילדים שנולדו פגים בלידה מוקדמת, לרגל חודש המודעות לפגים, איך מתמודדים עם לידת פג ומה השלכות הפגות ועל עמותת לה"ב, העמותה שפועלת למען הורי הפגים בישראל.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9541150

רשת 13   תכנית הבוקר "פותחים יום"

ראיון עם סיון וונזיצה קורקס – ילדה תאומות פגות בשבוע 28, 835 גרם, וקיבלה תרומה של חלב אם מאמא אחרת, לרגל חודש המודעות לפגים: 1 מכל 10 תינוקות נולד פג. על עמותת לה"ב למען הפגים בישראל, פועלת להקמת בנק חלב אם בישראל ומסייעת להורים לפגים.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9543331

כאן ב'   תכנית אקטואליה "אלה הדברים"

ראיון עם ד"ר שמואל צנגן, מנהל הפגייה בביה"ח ברזילי באשקלון ויו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה ורפואת פגים: ד"ר צנגן מדבר על מחדל מיגון הפגיות בישראל, רק 9 פגיות ממוגנות מתוך 26 פגיות, על העברת הפגייה לאזור ממוגן בשל המצב הביטחוני בדרום.  הפורום למען הפגים בשיתוף עמותת לה"ב וח"כ אורלי לוי-אבקסיס פועל לקיים דיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון בנושא המיגון. עדיין לא גובשה תוכנית לאומית רב שנתית בנושא.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9553788

ווינט  מדור הורים

72 ימים בפגיה עם תינוקת במשקל 930 גרם – "כשהיתה בחודש שישי, ילדה אוריין דוידוביץ את בתה. אחרי תקופה ממושכת בפגיה, הילדה השתחררה הביתה ובהמשך התגלה כי יש לה שיתוק מוחין. בטור לרגל יום המודעות לפגים, היא כותבת: "לעיתים לפגות יש השלכות לכל החיים, וחשוב להיות מודעים אליהן ולהימנע מהערות ציניות להורים"

אם הייתם אומרים לי לפני שנה ושמונה חודשים שתהיה לי ילדה מדהימה, שלא מפסיקה לחייך לכל אדם, אולי הייתי צוחקת. אבל, לפני שנה ושמונה חודשים, יום אחרי שחגגנו שנה לנישואינו, התמונה הייתה אחרת לגמרי… אנחנו מבקשים רשות מאחיות שיאשרו לנו להחזיק את הבת שלנו, שוטפים ידיים לפני כל מגע איתה, סופרים כל גרם. עוברים ימים של עליות וירידות, כמו רכבת הרים. יום אחד היא עולה במשקל ויום למחרת מודיעים לנו שתוצאות אולטרסאונד המוח אינן טובות, (דבר שעלול להוביל לפגיעות מוטוריות). יום אחד מודיעים לנו שהשחרור ממש קרוב, ופתאום למחרת היא נמצאת בבידוד כי נדבקה מחיידק… לא פעם עוצרים אותי מכרים אומרים ושואלים: "נו, עברה לה הפגות?", "אל תדאגי, סבתא של השכן של דודה שלי ילדה פג והוא בסדר"'. לכן, חשוב לי להעלות למודעות כי פגות לא עוברת. פג יישאר פג. אך מעבר לכך, לעיתים לפגות יש השלכות לכל החיים וחשוב להיות מודעים אליהן ולהימנע מהערות ציניות להורים לפגים.

בנוסף, חשוב לי להודות לLHB association, שנציגיה הם הורים לפגים בעצמם שעוזרים להורים אחרים. צוות העמותה דאג לי לצידנית מותאמת לחלב אם שבה יכולתי לשלוח ליהב חלב אם טרי, והיה שם עבורי בעזרה בקביעת חיסון כנגד וירוס    RSV –    וירוס העלול לגרום לסיבוכי נשימה ודלקות ריאות. כמו כן, ברצוני להודות לצוות הפגייה בבית חולים נהריה שטיפל ביהב במסירות והציל לנו את הילדה.

יהב שלנו מדהימה. אומנם יש לה קושי מוטורי משמעותי מאוד, ואולי היא עדיין לא זוחלת או יושבת בעצמה, אבל בכל יום מחדש היא מפתיעה אותנו ומוכיחה לנו כמה שהיא גיבורה. כל חיוך שלה מזכיר לי את הרגע הראשון שראיתי אותה וכיצד מ-930 גרם בלבד, התפתחה לה ילדה מדהימה שכזאת.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5626856,00.html

ישראל היום   חדשות בריאות

דו"ח: רק 9 מתוך 26 פגיות ממוגנות הפגים מאושפזים בפגיות שאינן ממוגנות למצבי חירום, שיעור תמותת הפגים בישראל ממשיך להיות גבוה יותר מאשר במדינות המערב, בנק חלב אם שהוקם על ידי מד"א לטובת הפגים עדיין לא פעיל מסיבות ביורוקרטיות ויש מחסור ברופאים מומחים לטיפול בפגים ובצוות סיעודי. זוהי תמונת המצב העגומה שמתפרסמת בדו"ח מיוחד לרגל יום הפג המצוין היום.

מעריב   חדשות בריאות נטולי מיגון: רק 9 מתוך 26 הפגיות בישראל ממוגנות

כך עולה מדו"ח מצב הפגים לשנת 2019 שמפרסם "הפורום  למען הפגים" בסימן יום המודעות לפגים. בין השאר מדובר בפגיות בברזילי אשקלון וסורוקה באר שבע שנמצאים תחת איום הרקטות מעזה. על אף ירי הטילים וההסלמה במצב הביטחוני, עדיין מרבית הפגיות בישראל אינן ממוגנות, בהן גם הפגיות בברזילי באשקלון וסורוקה בבאר שבע. למרות זאת, טרם גובשה תכנית רב לאומית למיגונן- כך עולה מדו"ח מצב הפגים 2019 שמפרסם "הפורום למען הפגים" בסימן יום המודעות לפגים. ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה וחבר בהנהלת הפורום, ציין: "יש צורך דחוף שהמדינה תקצה חצי מיליארד שקלים למיגון הפגיות ותפעיל את בנק חלב אם, אשר ימנע עשרות מקרי תחלואה ותמותה של פגים מדי שנה".

 

מעריב און ליין חדשות בריאות נטולי מיגון: רק 9 מתוך 26 הפגיות בישראל ממוגנות

"הפורום למען הפגים" פרסם דוח מצב לשנת 2019, זאת בסימן יום המודעות הבינלאומי לפגים. מהדוח ועלות בעיות רבות בפגיות, בהן חוסר מוכנות להסלמה ביטחונית

על אף ירי הטילים וההסלמה במצב הביטחוני, עדיין מרבית הפגיות בישראל אינן ממוגנות, בהן גם הפגיות בבתי החולים ברזילי באשקלון וסורוקה בבאר שבע. למרות זאת טרם גובשה תכנית לאומית למיגונן – כך עולה מדוח מצב הפגים לשנת 2019 שמפרסם היום "הפורום למען הפגים" בסימן יום המודעות הבינלאומי לפגים.

בהתייחס לתמותת פגים, הדוח מעלה ששיעור התמותה של פגים במשקל לידה עומד על 14.1%. שיעור התמותה של הפגים בישראל בשבועות מוקדמים ובמשקלים נמוכים מאוד גבוה מהשיעור במדינות המערב (למשל, פי 30%־50% מקנדה ופי 3־5 מאשר ביפן).

ממצא נוסף, שעל רקע מצבה העגום של מערכת הבריאות אולי אינו מפתיע, הוא מחסור קריטי של רופאים במערך הפגיות ובמחלקות הילודים: עקב העדר תקינת רופאי ילדים לטיפול בתינוקות הבריאים, נאלצים הרופאים בפגיות לבדוק, לטפל ולשחרר גם את היילודים הבריאים. מדובר על כ־ 180,000 תינוקות בשנה. משימה זו, באה על חשבון זמינותם של הניאונטולוגים לילודים המאושפזים בפגיות.

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה וחבר בהנהלת הפורום. ציין: "יש צורך דחוף שהמדינה תקצה חצי מיליארד שקלים למיגון הפגיות ותפעיל את בנק חלב האם, אשר ימנע עשרות מקרי תחלואה ותמותה של פגים מדי שנה".

https://www.maariv.co.il/news/health/Article-730332

דוקטורס חדשות בריאות

ישראל 2019:  רק 9 מתוך 26 פגיות ממוגנות

הפורום למען פגים בישראל מפרסם את דו"ח מצב הפגים לשנת 2019. במרכזו של הדו"ח – מחדל מיגון הפגיות: על אף ההסלמה במצב הביטחוני, מרבית הפגיות בישראל עדיין אינן ממוגנות וטרם גובשה תכנית לפתרון הנושא

לרגל יום המודעות הבינלאומי לפגים שחל השבוע, מפרסם היום הפורום למען הפגים את דו"ח מצב הפגים לשנת 2019.

להלן הממצאים הבולטים העולים מן הדו"ח:

  • הפגים בפגיות אינם מוגנים – עד כה טרם נבנו בישראל פגיות חדשות על פי הסטנדרטים הנדרשים בעולם המערבי, ורק 9 מתוך 26 הפגיות בישראל הן ממוגנות. למרות התראות הפורום וסכנת ירי הטילים המתמשכת על ישראל, עדיין לא גובשה במשרד הבריאות תכנית לאומית רב-שנתית ולא הוקצו תקציבים למיגון הפגיות. התקציב למיגון ובינוי פגייה נאמד בכ-30 מיליון שקל לפגייה, מכאן שמיגון 15 הפגיות מחייב הקצאה של כחצי מיליארד שקל וקביעת תכנית למיגונן בתוך 5 שנים לכל היותר.
  • תמותת פגים – שיעור התמותה של פגים שנולדו במשקל לידה נמוך מאוד הוא 14.1%. שיעור התמותה של הפגים בישראל בשבועות מוקדמים ובמשקלים נמוכים מאוד גבוה מהשיעור במדינות המערב (למשל, פי 30%-50% מקנדה ופי 3-5 מאשר ביפן).
  •  מחסור קריטי של רופאים במערך הפגיות ובמחלקות הילודים – עקב העדר תקינת רופאי ילדים לטיפול בתינוקות הבריאים, נאלצים הרופאים בפגיות לבדוק, לטפל ולשחרר גם את היילודים הבריאים. מדובר על כ- 180,000 תינוקות בשנה. משימה זו, באה על חשבון זמינותם של הניאונטולוגים לילודים המאושפזים בפגיות. יש לתקנן ולאייש לאלתר רופאי ילדים לטיפול בילודים הבשלים והבריאים.
  • בנק חלב אם – בנק חלב האם הארצי הוקם, בשעה טובה, על בסיס התשתיות של מד"א בירושלים, ונאספו עשרות ליטרים של תרומות חלב-אם, אך לא ניתן להשתמש בהן, מכיוון שעדיין לא אושר החוזה להפעלת בנק חלב האם בין משרד הבריאות למד"א. בשימוש בתרומות חלב אלו, ניתן היה למנוע עשרות מקרים של תחלואה ותמותה ממחלת המעי הנמקי בפגים.

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר גשר ויו"ר משותף של הפורום למען הפגים בישראל התייחסה לנושא: "הימים האחרונים הרעידו את האדמה תחת רגליהם של תושבי ישראל, על אחת כמה וכמה תחת הורים המגנים על תינוקם במציאות הקשה אליה נולד, כאשר נאבק הוא על חייו כתינוק שנולד פג. המאבק הוא כפול ומכופל, ואותו אני מלווה שנים רבות לצד ההורים בשיתוף פעולה עם עמותת לה"ב וארגון הניאונטולוגיה. בדרכנו, זכינו להצלחות רבות, ביניהן סיוע בהארכת חופשת הלידה בתשלום של ההורים עקב אשפוז הילוד, מודל הכוכבים המתמרץ פגיות ובתי חולים המשקיעים בהם, אשר את פירות הצלחת המודל ניתן לקטוף כבר היום – אך באותה נשימה, עבודה קשה עוד לפנינו, כדי להבטיח את עתידו של דור הנולד טרם זמנו ונאבק על חייו."

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה וחבר בהנהלת הפורום, ציין כי: "פורום הפגים קורא למדינת ישראל להמשיך ולתמוך בפגיות באמצעות הקצאה תקציבית ייעודית (מודל התמריצים), לצורך המשך שיפור השירות והטיפול בפגיות ולהקטנת הפערים בתחלואה ותמותה של פגים בישראל בהשוואה למדינות המערב. בנוסף, יש צורך דחוף שהמדינה תקצה חצי מיליארד שקל למיגון הפגיות ותפעיל את בנק חלב האם, אשר ימנע עשרות מקרי תחלואה ותמותה של פגים מדי שנה".

רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב (למען הפגים בישראל), הוסיפה: "יש להמשיך ולדאוג לפגים בישראל ולקדם את איכות חייהם. העמותה לא תשב בחיבוק ידיים. המצב עם בנק חלב אם הוא אבסורדי. יש כבר תקציב מיועד להקמת הבנק בניהול מד"א, ויש כבר חלב אם שמחכה בבנק שיכול להציל פגים, אבל משרד הבריאות עדיין לא פרסם נוהל רשמי לשימוש בחלב אם והכול מתעכב. העמותה תמשיך לפעול למען קידום בנק חלב אם, אשר יאפשר פיקוח ובקרה קפדניים על תרומות החלב, החיוניים להתפתחות הפגים".

 

https://www.doctors.co.il/medical-articles/266639/

דוקטורס אונלי   חדשות בריאות

נמשך מחדל מיגון הפגיות: רק 9 מתוך 26 הפגיות בישראל ממוגנות למרות סכנת ירי הטילים, טרם גובשה תכנית לאומית לטיפול בבעיה | יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה: "דרוש חצי מיליארד שקל למיגון הפגיות ולהפעלת בנק חלב אם כדי למנוע עשרות מקרי תחלואה ותמותה של פגים" מרבית הפגיות בישראל אינן ממוגנות. רק תשע מ-26 מהן ממוגנות והבעיה במלוא חומרתה נחשפה במהלך האירוע הבטחוני האחרון. כמו כן טרם גובשה תכנית לאומית רב שנתית למיגון הפגיות ועל מנת לתקן את המחדל הזה יש צורך מיידי בכחצי מיליארד שקל. הפורום למען הפגים קרא הבוקר (ג') למשרדי האוצר והבריאות לטפל בנושא הזה בדחיפות "לפני שיתחרש אסון באירוע בטחוני דומה או אף חמור מזה שהיה בשבוע שעבר".

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה וחבר בהנהלת הפורום, אמר:  "פורום הפגים קורא לממשלת ישראל להמשיך ולתמוך בפגיות באמצעות הקצאה תקציבית ייעודית – מודל תמריצים, לצורך המשך שיפור השירות והטיפול בפגיות ולשם הקטנת הפערים בתחלואה ובתמותה של פגים בהשוואה למדינות המערב. יש צורך דחוף שהמדינה תקצה חצי מיליארד שקל למיגון הפגיות ותפעיל את בנק חלב האם, אשר ימנע עשרות מקרי תחלואה ותמותה של פגים מדי שנה".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר משותף של הפורום, אמרה: "הימים האחרונים הרעידו את האדמה תחת רגליהם של תושבי ישראל, על אחת כמה וכמה תחת רגליהם של הורים המגנים על תינוקם במציאות הקשה שאליה נולד, כאשר הוא נאבק על חייו כשנולד פג. המאבק כפול ומכופל".

רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב למען הפגים בישראל, הוסיפה:   "יש להמשיך ולדאוג לפגים בישראל ולקדם את איכות חייהם. המצב עם בנק חלב אם – אבסורדי. יש תקציב מיועד להקמתו ניהול מד"א, יש תרומות של חלב אם, אבל משרד הבריאות טרם פרסם נוהל רשמי לשימוש בחלב אם. הכול מתעכב. העמותה תמשיך לפעול למען קידום הנושא לצד פיקוח ובקרה קפדניים על תרומות חלב אם החיוניות להתפתחות הפגים".

 

https://doctorsonly.co.il/2019/11/177209/

כאן ב'  התכנית "זה מגיע לכם"

ראיון עם נעמה ישורון, יו"ר הועד המנהל של עמותת לה"ב ואמא ל 3 פגים: מידע על כל הזכויות  הפגים והורים לפגים לרגל חודש המודעות לפגים. על העמותה ופעילותה והפייסבוק- קבוצת הורים לפגים. ציון ח"כ אורלי לוי, יו"ר הפורום לפגים הפועלת למען קידום זכויות הפגים בכנסת. על זכאות לחיסון rsv לפגים ועל הארכת חופשת לידה להורים לפגים.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9560518

 

ווינט מדור מעורבות

"פגות משאירה חותם על המשפחה כולה"

"הפגות הייתה בשבילי דרך ארוכה, רצופה במהמורות ורגשות, שהשאירה חותם על המשפחה כולה". כך משתפת, רינת פרבר מלומד, שילדה את בתה, רעות, בשבוע 29, לרגל חודש המודעות לפגים  "קחי בחשבון את המרחק מהבית", אמר לי רופא הנשים לפני 11 שנים אחרי ביקורת שגרתית בשבוע 26+6. בחששות הגעתי למיון יולדות, התוצאות היו חיוביות: יש לי רעלת הריון. העבירו אותי לאשפוז במחלקת הריון בסיכון, כל יום עברתי בדיקות שונות כדי לבדוק מתי תתפרץ רעלת ההריון לידי סיכון ממשי עבורי. ביום שישי, בשבוע 29+4, בבדיקת לחץ דם שגרתית, המדדים היו גבוהים מאוד והוכנסתי היישר לחדר לידה. לאחר החדרת מגנזיום להורדת לחץ הדם, הצוות החליט על לידת חירום וכי צריכים לקרוא לרופא תורן (מיילד), בינתיים מגיעה המרדימה ונותנת לי זריקת אפידורל ראשונה… שוחררתי הביתה בלי רעות, אני בבית והיא שם והדמעות לא הפסיקו לזלוג מעיניי. אחרי מקלחת קצרה חזרתי לפגייה. צוות רופאים ואחיות (קטן יחסית למדינות מתוקנות) עובד ללא הפסקה, והביקור שם לא פעם מופסק בעת בדיקות ומצבי חרום.לאחר עשרה שבועות של רכבת הרים מטורפת הכוללת עצב, בכי ושמחה, רעות שוחררה בשבוע 39+4 במשקל של 2,180 גרם. סוף סוף המשפחה התאחדה. לקראת החורף, פגים רבים חשופים למחלות ולוירוסים מסוכנים, רעות הייתה זכאית לחיסון כנגד הוירוס RSV שניתן לפגים, וירוס שעלול לגרום לזיהום חמור בדרכי הנשימה ולסכן את חיי הפגים. בשנתון של בתי, רעות, הזכאות לקבלת החיסון הייתה עד שבוע 31, כיום בזכות המאבקים של עמותת לה"ב, הזכאות התרחבה עד לילידי שבוע 32+6, העמותה נאבקה גם להארכת חופשת הלידה להורים לפגים.. כל פג הוא שונה, בשבילי זאת דרך ארוכה עם מהמורות רבות, שיש לעבור. הפגות משאירה חותם על המשפחה כולה. כיום, רעות בת 11, לומדת בכיתה רגילה, מקבלת שעות שילוב, עדיין נמצאת במעקבי גדילה אצל תזונאית, אנדוקרינולוגיה ומטופלת במשאפים לדרכי הנשימה, אך עם כל זאת היא ילדה חברותית, חייכנית, מלאת חיים ופעילה בחוגים אחר הצהריים. אני כיום מתנדבת בעמותת הפגים, מגיעה לוועדות בכנסת, מטפלת בפניות בקו החם של העמותה ולאחרונה הצטרפתי לוועד המנהל של העמותה.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5627552,00.html

 

רדיו צפון  התכנית "רופא פרטי"

ראיון עם ד"ר כלנית שפורן- מומחית לרפואת ילדים ופגים, מרכז רפואי קפלן: החודש זהו חודש המודעות לפגים, שמוביל מדי שנה הפורום למען הפגים בישראל. בראיון דובר על תחלואת החורף של הפגים, הסיכונים בחורף, חשיבות החיסונים לפגים ועל מצב הפגיות בישראל ומחדל מיגון הפגיות, במיוחד בדרום.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9566564

 

הארץ מדור בריאות

לפני שנותנים עירוי לפג, מתאמנים בעזרת בובה

הצוותים בבתי החולים נזהרים מאד כשהם מטפלים בפגים מפני שהם עדינים ורגישים לכל שינוי. כדי לעשות זאת כמו שצריך הם עורכים סימולציות של טיפולים רפואיים על בובות ועוברים סדנאות שבהן הם לומדים לשוחח עם ההורים.

פרופ' אריה ריסקין וד"ר שמואל צנגן

פג הוא תינוק שנולד לפני השבוע ה-37 להיריון ולכן מערכות גופו עדיין לא הבשילו לחלוטין, ומדי שנה נולדים בישראל כ-12 אלף פגים, שהם כ-8% מכלל התינוקות. כ-1,600 תינוקות שמשקל הלידה שלהם פחות מ-1,500 גרם ישהו בפגייה כמה שבועות עקב חוסר בשלות וסיבוכי פגות. הם יזדקקו לתמיכה נשימתית, הזנה תוך ורידית, שמירת חום גוף באינקובטור וניטור מדדים חיוניים באופן רציף.

רפואת היילודים והפגים נעשתה פולשנית פחות בשנים האחרונות – הגישה הטיפולית כיום מבוססת על תמיכה נשימתית עדינה ומינימום מגע טיפולי מיותר עם הפג. הרבה פעולות שבעבר היו שכיחות, כמו צנרור הקנה (אינטובציה) להנשמה, מבוצעות כיום פחות, כשההעדפה היא לתת תמיכה נשימתית לא פולשנית, אם הדבר מתאפשר מבחינת מצבו של התינוק.

הטיפול ביילודים, ובמיוחד בפגים קטנים, הוא עניין מורכב שדורש ידע ומיומנות גבוהה. אלה באים לא רק מלמידה, אלא גם מהתנסות מעשית. אבל מכיוון שמדובר באוכלוסיית מטופלים קטנים ועדינים כמו הפגים שרגישים מאוד לכל שינוי, ועלולים להיפגע מכל טעות או חוסר דיוק בטיפול בהם, קשה לאפשר התנסות מעשית ראשונית כזו לרופאים צעירים וחדשים. שינוי הגישה הטיפולית דרש מציאת פתרונות להכשרת אנשי מקצוע בביצוע פעולות מצילות חיים בפגים, לכן בשנים האחרונות נעשו סימולציות על בובות החייאה למרכיב מרכזי בהכשרתם של צוותים רפואיים…

הפורום למען הפגים מוביל את המודעות הציבורית לצורכי הפגים בישראל. הפורום מורכב מהאיגוד הישראלי לניאונטולוגיה ועמותת לה"ב.

עיתון "מלאבס"  כתבה מגזינית

"רציתי את הזכות לטפל ברכים הקטנים והטהורים האלה"

שני ילדיה של דנה בני נולדו פגים. הלידה הראשונה הביאה אותה למקצוע הנוכחי שלה, אחות במחלקת הפגים בשניידר. בראיון מרתק היא שופכת אור על הקשיים בטיפול בתינוקות ובסיוע להורים, ואומרת: "זהו מקצוע מדהים, מעצים, ממלא, מספק. עם כל הקשיים, הרגישות והמטען הנפשי הכבד, לא הייתי בוחרת במקום אחר

כמו בכל שנה, כך גם השנה מצוין יום הפג העולמי ב-17 בנובמבר. בישראל מצוין החודש גם חודש המודעות לפגים על ידי "הפורום למען הפגים". מדובר בגוף ייעודי, המורכב מעמותת לה"ב (העמותה למען הפגים בישראל) והאיגוד הישראלי לניאונטולוגיה (איגוד רפואת הפגים). בראש הגוף הזה עומדת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ומטרתו להעלות למודעות הציבורית את צרכי הפגים בישראל לקראת יום המודעות הבינלאומי לפגים, האירה עיריית פתח תקוה את בניין העירייה בצבע סגול – הצבע העולמי המזוהה עם הפגים. זאת בשיתוף פעולה עם עמותת לה"ב – העמותה למען הפגים בישראל. מדובר ביוזמה בינלאומית בה מוארים מבנים בסגול במדינות שונות בעולם כחלק מההזדהות עם אוכלוסיית הפגים. כעת, לראשונה, גם בישראל ובפתח תקוה לקחו חלק בכך רומי שחורי, מנכ״לית עמותת לה״ב, אמרה: ״עמותת להב פועלת לילות כימים עבור הפגים ובני משפחותיהם ויום מיוחד זה מהווה עבורנו את נקודת השיא בפעילותנו השוטפת. זו השנה הראשונה שישראל לוקחת חלק במסורת העולמית של הארת מבני ציבור בסגול ואנו מודים לעיריית פתח תקוה ולראש העיר רמי גרינברג על הירתמותם למען העלאת המודעות לפגים״.

על פי הנתונים, מידי שנה נולדים בכל העולם כ-15 מיליון פגים, בישראל נולדים בממוצע כ-12 אלף פגים. על פי הגדרות בינלאומיות והגדרות משרד הבריאות בישראל, פג הינו יילוד שנולד לפני השבוע ה-37 להריון. אחוז לידות הפגים מסך הלידות עומד בישראל על 10%-7% ובשנת 2018 עמד מספר הפגים שנולדו לפני השבוע ה-34 על 11,629 ומספר הפגים שנולדו בין שבועות 24-28 על 507.  לרגל ציון יום המודעות הבינלאומי לפגים, פרסם "הפורום למען הפגים" את דו"ח מצב הפגים לשנת 2019 ואשר מציין שרק 9 מתוך 26 פגיות בישראל ממוגנות וזאת על אף ירי הטילים וההסלמה במצב הביטחוני. הדוח מציין ששיעור התמותה של פגים במשקל לידה נמוך מאוד (עד 1.5 קילו) שנפטרו במהלך אשפוז בפגיה עומד על 14.1% והוא גבוה מהשיעור במדינת המערב. עוד הם מציינים ששאר נתוני התמותה של פגים עד שבוע 37 להריון, מוטמעים בנתוני התמותה הכללים של ילודים ולפיכך מדובר למעשה באחוזי תמותה גבוהים יותר. הם דורשים להוריד את שיעור התמותה ולצמצם את הפער בתמותת פגים בהשוואה למדינות המערב באמצעות שיפור תשתיות כוח האדם (רופאים ואחיות), והציוד (בינוי ומיגון הפגיות). בהמשך מבקשים להכשיר את הצוותים לעבוד בסטנדרטים של בטיחות (מניעת זיהומים ומניעת דימומים מוחיים). צורך נוסף זה מחסור קריטי של רופאים במערך הפגיות ובמחלקות הילודים. בפורום מסבירים שעקב העדר תקינת רופאי ילדים לטיפול בתינוקות הבריאים, נאלצים הרופאים בפגיות לבדוק, לטפל ולשחרר גם את היילודים הבריאים ומבקשים שיהיה מעקב וטיפול בפג בקהילה על ידי הוספת תקנים.

https://www.melabes.co.il/magazine/49082

 

אפליקצית חמ"ל של וואלה חדשות בריאות – מחדל מיגון הפגיות- מי מגן על התינוקות שלנו?

לפי דו"ח הפגים העדכני שפורסם על ידי הפורום למען הפגים בישראל רק 9 מתוך 26 פגיות בבתי החולים הינן ממוגנות. יתרה מכך, באופן אבסורדי, הפגיות הלא ממוגנות כוללות את הפגיות בפריפריה, ביניהן הפגיות בברזילי ובסורוקה, שלצערנו, הן הכי חשופות לסכנת הטילים..

ד"ר שמואל צנגן, העיד:" בזמן ירי הטילים, המצב במחלקה שלנו היה לא יאומן. ההורים השתטחו על האינקובטורים של הילדים שלהם כדי להגן עליהם. לא היתה לנו ברירה, היינו צריכים להעביר את הפגים למרחב מוגן מאולתר.."

חודש נובמבר הוא חודש המודעות לפגים ואין עיתוי דחוף יותר מלדבר על הנושא. מעמותת לה"ב נמסר כי מדי שנה מתקיימים דיונים בוועדות הכנסת לקידום מצב הפגיות, אותם מובילה יו"ר הפורום למען הפגים, ח"כ אורלי לוי אבקסיס.

"הסיטואציה ידועה למקבלי ההחלטות. מה שצריך הוא להקציב את המשאבים הידועים, בתעדוף של הפגיות הנמצאות תחת סיכון הטילים. התשובה שאנו מקבלים כל שנה היא שאין תקציבים", אומר ד"ר צנגן.

ממשרד הבריאות נמסר: " בימים אלו מתוכננים  ומבוצעים פרויקטים משמעותיים למיגון פגיות במימון חלקי או מלא של משרד הבריאות, בהם בפגיות בסורוקה, ברזילי, הילל יפה ולניאדו. כמו כן, פנה משרד הבריאות למשרד האוצר בבקשה תקציבית למיגון פונקציות חיוניות בהן גם פגיות…"

 

https://www.hamal.co.il/post/-LuSOOqcb_ewrKYnDWH8?utm_campaign=socialbutton

 

יוזמת הארת בניין עיריית פתח תקווה בצבע סגול- צבע עולמי המזוהה עם הפגים

חדשות פתח תקווה

לרגל חודש המודעות לפגים הבינלאומי -בניין עיריית פ”ת יואר הלילה בצבע סגול

לקראת יום המודעות הבינלאומי לפגים, בניין עיריית פתח תקווה יואר הלילה בצבע סגול- הצבע העולמי המזוהה עם הפגים. חודש המודעות לפגים מצוין בישראל מדי שנה על ידי עמותת לה"ב במטרה לקדם ולשפר את מצב הפגים בארץ ולהעלות למודעות את הקשיים בפניהם ניצבים הפגים והוריהם

מדובר ביוזמה בינלאומית בה מוארים מבנים בסגול במדינות שונות בעולם כחלק מההזדהות עם אוכלוסיית הפגים, וכעת, לראשונה, גם בישראל. מטרת הארת המבנים הוא לסמל את החשיבות במאבק הציבורי והממלכתי למען התינוקות שנולדו מוקדם.

ראש העיר, רמי גרינברג: “אנו מודעים לצורך להעלות את המודעות לפגים הנולדים מוקדם, עוד לפני השבוע ה-37 ועם לידתם הם מתמודדים עם קשיים ואתגרים רבים. כולי הערכה להורים, לצוותי הרפואה, לעמותת לה”ב וכמובן לאלפי הפגים הגדלים וחיים בקרבנו ומגיעים להישגים והצלחות”.

רומי שחורי, מנכ״לית עמותת לה״ב למען הפגים בישראל: ״עמותת להב פועלת לילות כימים עבור הפגים ובני משפחותיהם ויום מיוחד זה מהווה עבורנו את נקודת השיא בפעילותנו השוטפת. זו השנה הראשונה שישראל לוקחת חלק במסורת העולמית של הארת מבני ציבור בסגול ואנו מודים לעיריית פתח תקווה ולראש העיר מר רמי גרינברג על הירתמותם למען העלאת המודעות לפגים״.

https://petah-tikva.com/132-2/

 

עיריית פתח תקווה- פייסבוק

אנו גאים להיות הרשות הראשונה בארץ שמקדמת את המיזם להעלאת המודעות ליום הפגים הבינלאומי, ביוזמת עמותת לה"ב.
מדובר ביוזמה בינלאומית בה מוארים מבנים בסגול במדינות שונות בעולם כחלק מההזדהות עם אוכלוסיית הפגים, וכעת, לראשונה, גם בישראל. מטרת הארת המבנים הוא לסמל את החשיבות במאבק הציבורי והממלכתי למען התינוקות שנולדו מוקדם, לפני השבוע ה-37.

שלכם,
רמי גרינברג-ראש העיר
Lehab association - for premature infants in Israel

 

https://www.facebook.com/116563891775107/posts/2417674958330644?d=n&sfns=mo

 

ווינט   פייסבוק

לרגל יום הפג הבינלאומי: בניין עיריית פתח תקווה הואר באור סגול. מקסים!

עמותת לה"ב- למען הפגים בישראל

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158135005495572&id=101544000571

 

ווינט   אינסטגרם

לרגל יום הפג הבינלאומי: בניין עיריית פתח תקווה הואר באור סגול. מקסים! עמותת לה"ב- למען הפגים בישראל

 

https://www.instagram.com/p/B4-cecJhK-N/?igshid=o83vzshq6re9

 

רשת 13   תכנית "הפרופסורים" – ראין עם ד"ר שמואל צנגן – יו"ר איגוד הנאונטולוגים בישראל לרגל חודש המודעות הבינ"ל לפגים על מצב הפגיות והפגים בישראל, מחסור בניאונטולוגים בבתי החולים ועל מחדל מיגון הפגיות במיוחד בפריפריה. הפורום למען הפגים מוביל את חודש המודעות עם עמותת לה"ב וח"כ אורלי לו-אבקסיס.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9581419

 

רדיו כאן תרבות   התכנית "רק שאלה"

ראיון עם ד"ר שמואל צנגן , מנהל מחלקת ילודים ופגים , ביה"ח ברזילי , יו"ר האיגוד הישראלי לנאונטולוגיה לרגל חודש המודעות לפגים. דו"ח הפורום על מצב הפגים בישראל – פגייה ללא מיגון . תמותת ילודים ומחסור בניאונטולוגים. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מקדמת הנושא ביחד עם הפורום.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9588999

ראיון עם רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב למען הפגים בישראל – עמותת הורים הפועלת בהגברת המודעות לפגים , קידום הקמת בנק חלב אם, קידום חקיקה מול הכנסת בשיתוף ח"כ אורלי לוי אבוקסיס תמיכה וסיוע להורים לפגים . זכאות לחיסון נגד וירוס הפגים- וירוס RSV.

https://www.ifatmediasite.com/VT/ItemNew.aspx?ID=9589012

 

יתד נאמן   מדור רפואה – דו"ח מצב הפגים השנתי:

שיעורי הזיהומים והתמותה בפגיות בישראל גבוהים יותר

הפורום למען הפגים קורא לתקצב לאלתר מיגון פגיות ולהקים בנק חלב אם למרות הרפואה המתקדמת בישראל שיעורי התמותה של פגים במשקל נמוך מאד גבוהים ביחס למדינות  מערב ושיעור הזיהומים הנרכשים בפגיות עדיין גבוה פי 2-3 מהמקובל בעולם המערבי. כך עולה מדו"ח מצב הפגים השנתי המתפרסם על ידי "הפורום למען הפגים" לרגל ציון יום המודעות הבינלאומי לפגים. על פי הדו"ח, מחדל מיגון הפגיות נמשך ורק 9 מתוך 26 פגיות בישראל הינן ממוגנות וטרם גובשה תכנית רב שנתית למיגונן. ח"כ לוי-אבקסיס, יו"ר משותף של הפורום, מתריעה: "אנו חייבים לעגן בחוק מיגון לתינוקות המאושפזים בפגיות, במיוחדים באיזורים בעוטף עזה וביישובי הצפון, כדי שיוכלו להתפתח כראוי". בעמותת לה"ב קוראים לפעול להפעלת בנק חלב אם ארצי שכבר הוקם אך טרם החל לפעול…

 

זמן קהילה

שידור תשדיר עמותת לה"ב במסגרת זמן קהילה בערוצים 12,13 בטלוויזיה במסגרת "זמן קהילה" במהלך כל חודש נובמבר.

Important information for parents

our projects

בוט לה"ב
en_US
Skip to content