חיפוש
חיפוש

"גיבור"- שיר חדש לרגל עשור לעמותה ולקראת חודש המודעות הבינ"ל לפגים

גיבור שיר חדש לרגל עשור לעמותה ולקראת חודש המודעות

"גיבור" – חושף את ההתמודדות, האתגרים, החרדות והמסע לחיים כנגד כל הסיכויים של הפגים והוריהם. השיר ילווה את חודש המודעות למען פגים, המצוין בישראל מדי שנה במהלך חודש נובמבר, וייצג את עמותת לה"ב (למען הפגים בישראל)

עמותת לה"ב מציינת עשור לקיומה באמצעות שיר עמותה, שנכתב על ידי אמא לפגים עבור העמותה ועבור ציבור הורי הפגים בישראל, ונבחר לייצגה במהלך חודש המודעות, וזאת כדי למנף את המודעות לקיומה ופעילותה של העמותה למען הפגים בישראל.

"גיבור" מדבר על המסע הלא פשוט שעובר הפג מלידתו המוקדמת ולאורך הקרב על חייו ועל בריאותו, כשכל מי שסובב אותו מגויס להצלתו ופועל ללא לאות לרווחתו, ובמיוחד המשפחה והצוות הרפואי העושים עבודת קודש. "גיבור" משקף בצורה אותנטית ומרגשת את רכבת ההרים שעוברים ההורים לפגים: את הטלטלות בין פחד ותקווה, את סימני השאלה, התפילות, והקשר המיוחד הנרקם ביניהם בסיטואציה הלא פשוטה הזו. אין ספק, כי כל הורה לפג יזדהה עם מילות השיר המרגשות.

"גיבור" נכתב ע"י היוצרת עינת הולנדר, האחראית לשורת להיטים כמו "שתדעי", "מבעד לדמעה", "מאור עיניי", "מסע חיי" ועוד. השיר נכתב בעקבות התנסות אישית של הכותבת, כחלק מעיבוד חוויית האשפוז בשתי פגיות שונות עם התאומות שלה. היכרותה מקרוב עם החוויה ומעורבותה בקבוצת הורים לפגים, התנקזו לכדי טקסט המביא לידי ביטוי את נקודת מבטם של הורי הפגים בצורה מדויקת ועוצמתית. צוות העמותה התחבר לשיר בהתרגשות רבה ואימץ אותו כשיר הרשמי של לה"ב. הולנדר אף הפיקה את הקלטת השיר בשיתוף עם יו"ר העמותה, רומי שחורי, ופעיליה.

השיר הולחן ע"י אייל ניסים שיצר עד היום עבור אביהו שבת ("אושר"), דנה לפידות ("בגלל געגועיי") ועוד, ומקליט בימים אלה אלבום בכורה משלו. מבצעים את השיר בדואט הזמרים הנפלאים אלינור אהרון בן-אבי ועדי צ'זרה, שחלקו במה ב"צעירי תל אביב" וכעת מתאחדים שוב בשיתוף פעולה לטובת "גיבור". כמו הולנדר, גם אהרון היא אמא לפגה וצ'זרה הנו אב לתאומים פגים.

להקלטת השיר נרתמו גם המוסיקאים המצוינים תומר מתנה, בעצמו דוד לאחיינים פגים, שעיבד את השיר והפיק אותו מוסיקלית, ונדב ביטון, שבאולפנו הוקלטה השירה. הקליפ המרגש המלווה את השיר צולם במהלך השלבים השונים של העבודה על השיר, על ידי הצלמים נתי שוקו, אורן עזרא, אוהד אלחנן וזהבית דבש, גם היא אמא לתאומות פגות, ומשלב צילומים בלעדיים וייחודיים מתוך פגיית בי"ח "איכילוב". על הבימוי והעריכה אמון אוהד אלחנן, שניקז חודשים של עשייה לקליפ מרטיט לבבות.
בישראל, כ – 10% מהתינוקות נולדים פגים. עמותת לה"ב היא העמותה היחידה בישראל הפועלת למען הפגים, הוריהם והפגיות בבתי החולים ברחבי הארץ. העמותה הוקמה ע"י הורים לפגים ופעילה מזה עשור. העמותה חרטה על דגלה תמיכה בהורים לפגים בכל התחומים הדרושים ושיפור מצב הפגים והפגיות בישראל.
כל המעורבים בפרויקט עשו מלאכתם בהתנדבות כתמיכה בעמותה.

גיבור / מילים: עינת הולנדר לחן: אייל ניסים

זה לא הזמן
והנה אתה כאן
שברירי, אבל לוחם
בסמטאות הלא נודע
כשהמחר כולו חידה
רק התפילה, היא תנחם
בין שמים וארץ, בין תקווה לפחד
כשהנפש נאחזת בחלום על יחד
זהו קרב
של כאן ועכשיו
על הבלתי מובן מאליו
גיבור
אנחנו כאן בשבילך
גיבור
בעולם שלך
אתה המנצח
עם כל נשימה
בכל רגע, כל שניה
גיבור
אנחנו כאן בשבילך
גיבור
בעולם שלך
אתה המנצח
גיבור
ימים חולפים
לילות טרופים
עולם שהתהפך
במסע אל החיים
בצעדים קטנים
בחשיכה אתה הולך
בין שמים וארץ, בין תקווה לפחד…
גיבור…
גיבור
ורק שיידלק האור
כמו שאתה – טהור
גיבור, גיבור.

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן