חיפוש
חיפוש

מה חשוב לדעת לאחר הלידה ובפגיה

הורים יקרים, ילדכם נולד לפני הזמן. בין אם זה היה צפוי, בין אם קדם לזה אשפוז במחלקת היריון בסיכון, או שהכל קרה בפתאומיות, אי אפשר באמת להכין הורים ללידת פג!

אספנו כמה עצות עבורכם לרגעים הראשונים:

פנייה לאם לאחר הלידה – בקשי חדר פרטי, או חדר עם יולדות פגים אחרות, אם זה מתאפשר. הכיני שלט גדול: "כאן אין תינוק!!! נא לא להפריע!!!" ותלי אותו על הדלת כדי להדוף מטרידים וסוכנים למיניהם. במידה ואין חדרים פרטיים, ניתן לבקש לעבור למחלקת נשים או למחלקת היריון בסיכון. בכל מקרה, אל תהססי לנסות ולבקש. פגים רבים נולדים מידי יום, וברוב בתי החולים הצוותים מנסים לגלות רגישות ולסייע במידת האפשר, לפי זמינות החדרים. עמותת לה"ב פועלת לקביעת תקנים מחייבים בענין זה.

במידה ולא נערך לכם סיור מקדים בפגיה, בקשו מהאחות התורנית או הרופא שיערכו לכם. וודאו כי ידועים לכם כללי ההיגיינה, שעות הביקור, מספרי הטלפון של הפגיה, סידורי החנייה וחשוב שתבררו האם קיים והיכן נמצא חדר ההורים וחדר שאיבת החלב.

הקדישו את הימים הראשונים להתאקלמות וללמידת החוקים וההרגלים של הפגיה. רשמו את מספרי הטלפון של הפגיה, את שעות ביקור הרופאים, את זמני ההאכלה (להורים לפגים הגדולים יותר) ואת זמני הרחצה והשקילה. כן, קשה לקלוט את כל המידע בבת אחת, אבל הצוות והורים נוספים בפגיה, ישמחו לתזכר אתכם ולהנחות אתכם שוב.

דברו עם הורים אחרים ולמדו מנסיונם (אודות פעילות האחיות, שעות ביקור הרופאים וכד'). ככל שתדעו יותר, כך יהיה לכם קל יותר להתחיל להסתגל למצב, שייתכן ויימשך זמן רב.

בימים הראשונים קשה לאישה היולדת להתמודד לבד מול כל הפרוצדורות של הפגיה. רצוי שיהיה איתה מישהו שיוכל לתת כתף תומכת ולקבל מידע מהצוות. למרות ההסברים הניתנים להורים, לא הכול מופנם בתחילה, וגם אם רוצים, אין זה אפשרי להתמודד מיד עם ריבוי הרגשות והמידע החדשים.

חשוב להדגיש, בכל נושא של בעיה או מצוקה שלא פתרתם עם צוות הפגיה, אנא פנו אלינו באמצעות באמצעות אחת הדרכים המפורטות בגב החוברת.

מידע חשוב להורים

הפרוייקטים שלנו

בוט לה"ב
he_IL
דילוג לתוכן